Još "zabave" s radiusom
U prošlom članku smo opisali kako nepažnja može prouzročiti probleme na sustavu koje je ponekad teško locirati, a mogu biti izvor sporadičnih problema (članak se nalazi na adresi http://sistemac.carnet.hr/node/1323). Na naše iznenađenje, nakon primjene recepta iz članka situacija se nije popravila. Barem ne u potpunosti.
Naime, u logovima se (i dalje) javljala poruka:
Sep 4 20:39:16 server saslauthd[1011]: pam_radius_auth: All RADIUS servers failed to respond.
Zaista, bilo je za očekivati da smo problem riješili u prvom koraku, ali očigledno nije tako. Nijedan se korisnik nije žalio, kako se i zašto onda pojavljuje ova poruka? U logovima se vide mnoge uspješne prijave korisnika, te samo poneka poruka da se radius poslužitelj ne javlja. Je li riječ o preopterećenju? Pogledajmo konfiguracijsku datoteku /etc/pam_radius_auth.conf:
# server[:port] shared_secret timeout (s)
#127.0.0.1 secret 1
127.0.0.1 tajnazaporka 1
Možemo vidjeti da treće polje određuje vrijeme čekanja da poslužitelj odgovori na upite. Vrijeme je postavljeno na 1 sekundu, što je sasvim dovoljno za današnje brze poslužitelje. Ili ipak nije? Povećali smo vrijednost na 5 sekundi:
127.0.0.1 tajnazaporka 5
Nakon te promjene, nikakvih problema niti poruka više nije bilo.
Čini se da je problem prouzročen presporim diskovnim podsustavom, ali do ove situacije može doći i na druge načine. No, popravak je vrlo lagan, a eventualno usporenje korisnicima neprimjetno (procjenjujemo da je u slučajevima kada se poruka pojavljivala, najdulje vrijeme čekanja bilo između 1 i 2 sekunde).
Kad bi barem svi problemi na poslužitelju imali ovako lako rješenje...
- Inačica za ispis
- Logirajte se za dodavanje komentara
- PDF version