Što učiniti kad se pokvari disk na poslužitelju?

Na CARNetovim poslužiteljima koji se isporučuju ustanovama članicama obično se događaju samo tri  kvara: memorija, disk i (redundantno) napajanje. Možemo pretpostaviti većinu ovih kvarova izazivaju nestanci struje i nestabilnost električne mreže, kao i nedostatak adekvatnog hlađenja. Naravno, bilo bi idealno da poslužitelji imaju uređaj neprekidnog napajanja (UPS) i klimu, ali nažalost to najčešće nije tako. K tome, svaki kvar je popraćen glasnim zvučnim signalima koji "probijaju zidove". Što učiniti u tom slučaju?

Kvaru memorije i napajanja nema puno pomoći, ali zato možemo pokušati "popraviti" disk. Naime, u zaista velikoj većini slučajeva radi se samo o tome da je disk "ispao" iz RAID polja, što je sustav okarakterizirao kao kvar i uključio zvučni signal. Popravak je u ovom slučaju vrlo jednostavan, naime samo treba izvaditi disk iz slota, te ga nakon nekog vremena (10-15 sekundi) vratiti unutra.

Svi poslužitelji imaju sličan način vađenja, a i ne vjerujemo da ćete tu imati problema u snalaženju. Ukoliko diskovi nisu vidljivi izvana, znači da treba otvoriti prednju masku kako bi došli do hot-swap diskova. Kako ime i govori, ovi se diskovi mogu bez problema mogu izvaditi u radu. Disk na kojem se pojavio problem je obično označen narančastim indikatorom. Nakon vraćanja u slot, ovaj indikator počinje treptati, što je znak da je rebuild RAID polja počeo. Ponovno podizanje RAID polja može dosta potrajati, u ovisnosti o količini podataka i opterećenosti (drugim riječima, satima, a i dulje). Cijelo to vrijeme, nažalost, zvučni signal ostaje aktivan.

Točne upute za pojedinačni model, kao i specifičnosti za svaki poslužitelj, možete naći u uputama koje ste dobili uz poslužitelj. Ukoliko ih nemate, ili vam nisu pri ruci, možete ih potražiti na web-sjedištu proizvođača, primjerice upute za Dell PowerEdge 1800 se nalaze na:

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/pe1800/en/index.htm

Na tim stranicama, osim uputa i nadogradnji za vaš poslužitelj, možete pronaći dodatne programe za nadzor poslužitelja. Preporučujemo da se dobro upoznate s komponentama vašeg poslužitelja, te njihovim "zdravljem", kako bi intervencije izveli na vrijeme (a ne za vrijeme godišnjeg odmora, primjerice).

U skladu s financijskim mogućnostima, preporučujemo također nabavku UPS-a, te stavljanja poslužitelja u klimatiziranu prostoriju. Samo ovo bi trebalo znatno smanjiti hardverske kvarove, a time i prekide u radu.

Kuharice: 
Kategorije: 
Vote: 
5
Vaša ocjena: Nema Average: 5 (1 vote)