"Windows 7 nije autentičan"

Windows LogoNedavno nam se javila jedna korisnica na našoj instituciji da joj se na računalu zacrnila pozadina i da se ispisala poruka "Windows 7, verzija 7601, nije autentična". Ovo nam je bilo poprilično iznenađenje, jer je na svim računalima instalacija Windowsa uredno aktivirana.

 

Pretpostavili smo da se dogodila situacija koju smo imali prije nekoliko godina - da su neki aktivacijski ključevi zloporabljeni, pa ih je Microsoft blokirao. To se jednostavno rješavalo standardnom procedurom aktivacije s ispravnim aktivacijskim ključem. Tako smo i ovaj put napravili, ali došlo je do pogreške - aktivacija nije bila moguća.

 

 

Uslijedila je već poznata procedura, traženje savjeta pomoću Googlea. Naišli smo na savjet s kojim se brišu svi podaci o licenci, nakon čeka je moguća ponovna aktivacija. Stranica koja je pomogla je ova https://stackoverflow.com/questions/7759642/reset-windows-activation-remove-license-key.

Procedura je sljedeća:

  1. Upisom naredbe cmd otvaramo Command prompt (Naredbeni redak), ukoliko nismo prijavljeni kao Administrator, kliknemo desnom tipkom miša i odabiremo opciju 'Pokreni kao Administrator'
  2. Slijedi korištenje Windows Software Licensing Management Tool (slmgr):
    1. slmgr /upk  - s ovim brišemo postojeći ključ proizvoda, a Windows prelazi u nelicencirano stanje
    2. slmgr /cpky - uklanja  ključ proizvoda iz registra
    3. slmgr /rearm - poništavanje statusa aktivacije, tako da se nakon ponovnog pokretanja pojavi upit za aktivaciju
  3. Nakon ovoga potrebno je ponovno pokrenuti računalo. I onda upisati aktivacijski ključ, nakon čega sve radi normalno.

Na žalost, ova korisnica nije bila jedina, problem se pojavio na još nekoliko računala. Nakon malo raspitivanja i istraživanja ustanovio sam da je uzrok u nadogradnji KB 971033. To je opisano na web stranicama Microsoftove podrške. Ova pojava je zapažena još 8. siječnja 2019, a prema navodima s ove stranice napravljena je izmjena koja grešku popravlja. U ovom tekstu savjetuje se uklanjanje ove nadogradnje, što nisam pokušao jer je ranije opisano rješenje pomoglo.

Treba se samo nadati da se pogreška neće ponovno javiti.

Vijesti: 
Kuharice: 
Kategorije: 
Vote: 
0
No votes yet